I Nonnes liv


I Nonnes liv

Välkommen hit!
Här är lite vad som händer just nu

onsdag 17 november 2010

Mormorsrutor

Har verkligen fastnat för de klassiska mormorsrutorna. Jätteroliga att göra och tar inte speciellt lång tid.
Nu har jag än så länge bara gjort babyfiltar så de går ju verkligen undan.
Här är den första filten jag gjort.

                                  Älskar de här färgerna ihop, de blir så härligt murrigt höstiga!
Vart precis klar med den andra filten som min kompis ska få. Han och hans flickvän vart föräldrar nu i November! Grattis igen!
De ville ha grön som bas så den här fick mjuka babyfärger och vart otroligt sommrig, kanske lite fel årstid men det kan pigga upp!

Den jag håller på med nu är en större modell i mina favoritfärger. Olika nyanser av lila plus grått och svart. När den väl blir färdig ska jag sy fast den på en microfiberfleece pläd så den blir extra varm och gosig. Den kommer bli skön att ha i soffan och snygg!
Men den blir nog inte klar i den närmaste framtiden. Tar fram och gör några rutor då och då för att bryta av med annat handarbete.
Har börjat med vantar igen, det var några år sen sist. Men det finns så mycke kul mönster så jag tror jag vill göra alla just nu.
Idag vart jag klar med julgardinerna till vardagsrummet, lite tidigt jag vet. Men nu är det nästan bara en vecka kvar till advent. Har tjatat lite på min man att ja ska få börja julpynta. Först vart det nej, men nu har han nog tröttnat och sa att ja får göra som ja vill.
Det är roligare att få upp alla tomatr och annat på en gång så nu fuska jag bara liiite med de här gardinerna. Fast det var också för att jag hade tid över att sy dem nu, man vet inte hur det ser ut nästa vecka och jag vill inte sitta och stressa ihop dem.
Men jag ser verkligen fram emot nästa helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar