I Nonnes liv


I Nonnes liv

Välkommen hit!
Här är lite vad som händer just nu

måndag 29 november 2010

Söt tidning

Var en sväng in till stan och hittade en jättesöt tidning, den är iofs från 50 talet men känns lite aktuell i alla fall med jultema och jul recept.

Så charmigt. Nu är det reklam (för senap) och man vet ju hur mycket den kan ljuga, men visst ser det trevligt ut med familjemiddag där alla är upklädda och har det mysigt?



Och så får man tips på kläder...mer fina klänningar till folket!



Annars vart det inga jättefynd, köpte stickor för 10 kr paret, det var billigt. De var till och med kvar i sin förpackning. Så det är ett tips om ni behöver fler stickor i olika storlek, kika in på en loppis!

2 kommentarer:

  1. Hej! Tack för att du kikade in hos mig. Det är alltid roligt att få nya blogg-vänner. Jag gillar 50-talstidningen, för det var så det såg ut när jag var liten...;-)
    nåväl-
    tofflorna är helt underbara, skulle passa här hemma. Nu har jag ett par med renar på, som jag köpte billigt på Netto förra vintern. Köpte två par, för här brukar hunden glufsa på skodon. Han typ suger på dom, och det är ingen höjdare...
    må så gott
    elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ja jag har just börjat läsa lite bloggar och tycker det är jättekul!
    Jag tror nog vi behöver införa lite mer 50 tals familje trevnad i hemmen.
    Tofflorna är köpta på chili i Västerås bara 100 kr, det var billigt tycker jag. De är jättevarma och mjuka att gå i. Jag ska nog köpa mig ett extra par, man vet aldrig hur länge de räcker. Och det låter ju som du också skulle införskaffa två par med en toffelsugande hund haha
    Mvh
    Jenny

    SvaraRadera