I Nonnes liv


I Nonnes liv

Välkommen hit!
Här är lite vad som händer just nu

tisdag 30 augusti 2011

Frisk igen

Mitt ibland alla graviditetskrämpor och stelhet så drar man på sig en rejäl förkylning.
Man ska väl veta att man lever. Jag vart mest orolig för att bebisen skulle få för sig att komma när jag var som sämst. Hade inte haft en suck att orka fixa ut en unge också.
Så ja försökte hela fredagen med att vara duktig och hålla mig så still jag bara kunde så jag skulle bli frisk snabbt. Det gick ganska bra för jag orkade inte allt för mycket, men lite måla vart det.
Jag blir så rastlös av att vara still. Så lördagen småpysslades det lite med alvedon i kroppen.
Men nu är ja igång igen.
Idag vart väggarna i barnrummet klara. Målat och klistrat wallisar, vart riktigt nöjd!








För övrigt känns allt mer klart för bebisen nu. Var iväg till ikea och handlade det sista med svägerskan och hennes fruga. Tack för hjälpen!
Fick även tag på spjälsäng. Den jag köpte och började måla vart...ja jag vart INTE nöjd med den. Men man kan ju inte lyckas med allt. Tänkte jag kan ta och bygga om den till grindar sen som vi kan ha vid trappan. Men det kan va va bra att ha en säng när vi kommer hem från bb så det var tur jag hittade på en. Har köpt blöjor också när vi var och handlade sist. Gissa om vi klia oss i huvudet. Finns ju inte bara en massa modeller och olika vikter man ska kolla på, utan även ett helt gäng olika märken.
Jaja vi lär oss väl det med någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar