I Nonnes liv


I Nonnes liv

Välkommen hit!
Här är lite vad som händer just nu

torsdag 11 augusti 2011

Skördetid i trädgården

Bästa vädret idag. 18 grader varmt och sol. 18 grader gör ju att tom jag kan vistas ute utan att storkna. Så jag har passat på att plocka bär hela dagen.
I år tänkte jag frysa in dem vartefter och koka saft lite senare. Då hinner äpplena mogna också så man kan blanda.



Våran pyttelilla krusbärsbuske börjar ta sig. Vi hittade den förra sommaren under en stor  buske som dött under vintern. Men det var ingen förlust för det var bara nån tråkig buske som blommade lite snabbt å inte så fint.


Det var visst mer plommon än vad jag trodde på de små gammla mossiga träden. När alla ramlat av ska jag försöka klippa ur dem lite så mår de nog ännu bättre nästa år.






Dom är verkligen supergoda!



Äpplena är också på gång så är det någon som vill ha sävstaholms äpplen så är det bara att komma och hämta. Filippan blir klar lite senare och är jätte god att äta. Lite fastare och lite syrligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar