I Nonnes liv


I Nonnes liv

Välkommen hit!
Här är lite vad som händer just nu

måndag 8 augusti 2011

En måndag

När jag och Minus tog morgonpromenaden passade jag på att ta med mig kameran.
Man ser ofta inte alla vackra fält för gärdena. Man blir hemmablind.
Säden börjar mogna nu och de lila blommorna (ogräset) är otroligt vackra mot de guldfärgade kornen.




Förra veckan var vi och hälsade på mammas en kompis. Hon hade så jättefina röda pelargoner i en charmig gammal blommlåda. Vill ha! Så jag åkte till stan och köpte mig några. De är ju inte dyra nu. Man får 5 st för en hundring. Väl hemma så hade jag ju ingen gammal blommlåda. Så efter att rotat på magasinet och tagit fram de äldsta plankor ja kunde hitta så fick jag upp en som får duga. Uthuset är inte i bästa skick så de matchar varandra.





Leta gamla grejer på loppisar är bland det roligaste som finns. Man vet aldrig vad man hittar som man kommer på att man verkligen behöver.
Men ibland när man vet vad man letar efter så har jag inget tålamod. Jag har letat efter en gammal kryddhylla, specerihylla. Men började ge upp hoppet. Trots att jag redan hunnit varit in i en massa loppisar den här sommaren så fanns ingen, inte ens ett enda litet ensamt glasskepp. Och de jag hittade på blocket var oftast nere i skåne och jättedyra. Jag hade heller inte nån lust att sitta och åka ända dit ner för att hämta ett.
Så här kommer ett tips!
Sätt in en annons om att ni vill köpa istället. Alltid är det nån som har något står och skräpar och hör av sig!
Så nu äntligen står en gammal kryddhylla av märket ideal på vår bänk.
Anledningen till att jag ville ha den är att våra bakgrejer är intryckta i det minsta skåpet i köket. Så när man ska baka får man lyfta fram nästan allt för att komma åt det man behöver.
Nu står den där på bänken och är så smidig att ta ifrån när man ska baka. Dessutom var den himla snygg också, efter lite ny färg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar