I Nonnes liv


I Nonnes liv

Välkommen hit!
Här är lite vad som händer just nu

lördag 6 augusti 2011

Svullna fötter och kladdkaka

Det ska ju tydligen höra graviditeten till att man samlar på sig vätska så här i slutet. Men det gör det inge roligare för det.
Mina fötter är så stora och svullna att jag får springa omkring i foppa tofflor strl. 40, som jag fått av min mans pappa. Ja svärfar då.. Även när vi åker in till stan!
Fast när vi går i stan så har ja så ont i fötterna så ja orkar ändå inte bry mig om nån kollar.
Jag har fullt sjå med att ta mig fram.
24 kilo + är ja uppe i nu. Till min stora glädje har det hänt en hel del fram och upptill på de kvinnliga behagen.
Till min sorg har det hänt ännu mer bak och nertill.
Och utav dem väger bebis ynga 2,4 kg.


Tänkte jag skulle lägga in en bild på kladdkakan jag bakade, men den är redan slut haha

Här är iaf receptet på den perfekta kladdiga kladdkakan

2 ägg
2,5 dl socker
5 msk kakao
2 tsk vanilj
100 g smör
1 dl mjöl
½ tsk salt

Vispa ägg och socker, tillsätt resten. Smöret sist
Grädda på 175 grader i 15-20 min

Det var någon mer som gillade ugglefamiljen. Efter jag tagit kort på dem i soffan så hittade jag Minus mitt bland dem. Jo och kompisens granne vart visst så impad av ugglan de fick så ja fick en beställning på en till.



Annars pysslas det på här hemma. Fast mest boas det väl i väntan på bebisen.
Jag ville så gärna ha en vagga att ja börja kolla runt lite. Då  fick jag veta att vi hade en i släkten redan. Som jag, min pappa, farmor och farmors mamma legat i. Kan det bli bättre?
Så nu har jag sytt sängkläder av min pappas farmors gammla hemvävda lakan, snacka om kvalitet. Helst ska man sy av använda lakan då de är mycket mjukare mot bebisens hud.



Eftersom jag försöker lära mig att sy och tar lite mönster där ja kommer över så blir det inte bara alla möjliga storlekar, som kläder till 4-åringar. Utan även alla möjliga kläder, som klänningar. Vi som inte ens vet om det blir en tjej eller kille. Jaja ett mindre problem.
Kom iaf på sen att det blir ju omöjligt för mig att komma ihåg vilken storlek det är på kläderna. Vill ju inte behöva pröva flera gånger.
Men den nya (begagnade) maskinen kan ju brodera. Så jag gjorde ett gäng små lappar som jag kan sy i kläderna som kom ihåg hjälp. Hemmagjord storleksmärkning helt enkelt.


                                                                               


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar